lørdag 19. oktober 2013

Hytteplanmila 2013

Denne uka har jeg vært i Trondheim på en ukes kurs i forbindelse med studiene som har vært utrolig bra. Men det sier seg selv at når man bor på hotell 1 uke, blir ikke kostholdet helt optimalt. Har jo prøvd å spise vanlig mat, men man får ikke fulgt med på hvilke ingredienser som blir brukt i lunsjen og middagen. 
Trening i Trondheim er fint det. Hadde intervalltrening med Løplabbet på tirsdagen og ble skikkelig støl etterpå, noe jeg kjenner litt av enda. I tillegg har vi gått endel her, og senest torsdag gikk jeg 10km, og fredag gikk jeg bare 3-4 km med koffert og tung bag. Men det er sikkert bare fint det? Ikke hvis man vil perse kanskje? Nei, det er det nok ikke for en vanlig mosjonist som meg. 
Behovet for søvn er stort, men ikke alltid jeg sover like godt på ukjente plasser. Så der har vi enda en forstyrrelse som kan være med på å gjøre dagsformen dårlig. 
Når det gjelder treninga har den generelt vært litt dårligere dette året som jeg har holdt på med studier og oppgaveinnleveringer. Men jeg har jo trent annenhver dag cirka om ikke like målrettet hver gang. 
Dette handler jo om prioriteringer og dette året har skolen vært det viktigste.
Neste år skal fokus ligge på å øke farten og bedre konkurransetider. 

Torsdag ettermiddag / kveld fikk jeg sms av bestekompisen til mannen min som ba meg om å bli med på Hytteplanmila for da kunne vi reise sammen. Jeg har jo gått og tenkt på at jeg vil melde meg på i lang tid, men fikk ikke ut den berømte fingeren. Men da han sendte sms'en fikk jeg endelig bestemt meg: Ja, jeg blir med. Kan i det minste ta det som en treningstur for oppladningen har jo ikke vært optimal hverken hele høsten eller siste uka. Dessuten får man løpe sammen med mange andre dette siste løpet som avslutter løpssesongen for mange. I fjor på samme dag, var dagsformen dårlig. Jeg fikk melkesyre etter Steinsletta som gjorde de siste 4km vonde for ikke å snakke om pulsbakken.

I år våknet jeg i ganske grei form, og beina kjentes fine ut under oppvarmingen. 
Så gikk starten og jeg hang meg på mannen med 50-ballongen. Han var veldig oppmuntrende og fortalte hva vi hadde i vente og løp jevnt og trutt i 5min per km som passet meg veldig fint. En god stund. Løypa er også veldig godt merket med merking for hver kilometer. Det var litt publikum som stod og heiet langs løypa og det var hyggelige heiarop som hjalp oss videre.
Etter 5 km var det drikkestasjon med enten vann eller sportsdrikk. Tok meg tid til en slurk med sportsdrikk før jeg løp videre. 
Jeg hang fortsatt med 50-ballongmannen og syns tempo var fint helt til vi kom til 7 km og litt stigning. Da forsvant ballongmannen lenger og lenger unna. Jeg var livredd for å få så mye melkesyre at jeg skulle bli helt stiv, men jeg kunne nok gitt litt til.
Så var det 1km igjen til mål og det var fin merking for hver 100m noe som er bra og motiverende. Beina løp greit, men kjente at jeg begynte å bli litt sliten nå og jeg begynte å nærme meg pulsbakken. 200 m med lett stigning som kan være ganske tøff på slutten av en 10 km. Det stod mye folk på hver side av bakken og heiet og mest av alt hadde jeg lyst til å bare hvile litt, men det gjør man jo ikke når folk står og heier!!! Så jeg løp over målstreken om enn ikke så raskt, men kom inn på tiden 51.04 som jeg er ganske fornøyd med selvom det ikke var ny pers! Richard løp inn til ny pers og den gode tiden 42.01. Neste år har vi planlagt å perse begge to :-)


Oppsummering: Fin løype og veldig bra arrangement til tross for at det var mange flere deltakere med enn i fjor. Gode boller fra Baker Narum var det og, og god stemning inne i Holehallen. Eneste jeg har å utsette litt på, er toaletter. Lange køer og få doer. 


Ellers møtte jeg på både kjente og ukjente løpere som det var hyggelig å hilse på og slå av en prat med. Alt i alt en fin dag :-) 
Jeg har ikke så mange bilder fra i dag, men legger ut et par etter hvert...

Her kommer et bilde jeg fant inne på Ringsport sine sider. Det er tatt den siste km før mål. Jeg er hun i svart med røde joggesko som løper blant alle mennene :-)


12 kommentarer:

  1. Grattis med godt løp og veldig hyggelig å hilse på deg!!! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Det var veldig hyggelig å hilse på deg og!! :-)

      Slett
  2. Pers neste år, Ingunn. Det er en avtale. Takk for i går. Går dere på ski om vintern forresten? Kanskje vi sees i løypene? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har vært stor i kjeften og meldt meg på Birken. Må gå seedingrenn og så blir det turer oppi her. Mulig det blir noen turer i Østmarka med en lidelsesfelle...

      Slett
  3. Ja neste år blir det pers! Det er avtale! Skal jobbe mer målrettet da. Ja vi går litt på ski, så kan hende vi sees i løypene. Er ikke med på konkurranser i skisporet da :-) . Takk for i går forresten :-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer!! Under 50 neste prosjekt :)

    SvarSlett
  5. Bra løpt :) og hyggelig å hilse på deg! vi sees nok igjen!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) hyggelig å hilse på deg og :-) Vi sees!

      Slett
  6. Hei. Og gratulerer, Ingunn!

    Du må oppdaterere etikettene. Ikke bruk (hash) #, og bruk komma i mellom ordene når du legger dem til.

    Når det blir riktig skal f.eks dette innlegget dukke opp her:
    http://loepefrik.blogspot.com/search/label/runnersno

    Si ifra her (ny kommentar) når det er fikset, eller om du trenger hjelp. Legger til bloggen din på runners.no versjon 2 straks det er i orden.

    Og takk for at du vil være med!

    Hilsen Frode.

    SvarSlett
  7. Nå er det ordnet, Frode! Og takk for hjelpen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv takk, Ingunn. Da er du med!

      Slett