lørdag 7. desember 2013

Skogsløping

Det var så deilig å kunne ta seg en løpetur i Dalborgmarka i dag.
UTEN dårlig samvittighet fordi jeg må lese til eksamen eller skrive på en oppgave som har deadline i nærmeste fremtid. For nå er skolen ferdig og jeg kan bruke alle fridager og all fritid til ting jeg har forsømt siste året.
Nå skal jeg endelig få tid til å legge en plan for treningen de neste måneder som skal gjøre meg raskere.
Jeg vet det kommer til å bli hardt, men neste år skal jeg under 50 minutter på mila! Og jeg vil også forbedre tiden min på halvmaraton.
Og jeg gleder meg til å begynne! Programmet kommer etter hvert og da vil jeg gjerne ha noen innspill.

Tilbake til turen i dag. Min mann og jeg kjørte opp til Dalborgen og løp innover i skogen derfra. 
Det var kommet litt snø, så jeg hadde tatt på icebugsene mine ( anima med pigger) og skigamasjer i tilfelle litt dypere snø noen steder. På overkroppen hadde jeg tatt på HH teknisk skitrøye med kun den nye jakka fra løpeskjørt over, og på underkroppen teknisk lange underbukser og treningsbukse over. Hadde ullknestrømper. Og hansker og lue og buff. Det var -6 grader og sola var fremme uten egentlig å varme noe særlig. Når jeg starter å løpe i slik kulde er det alltid litt kjølig, men etter 10-15 minutter er jeg god og varm. Sånn var det i dag og, så jeg hadde kledd meg riktig.
Det ble en veldig rolig tur. 
Man er jo litt usikker på hva som skjuler seg under snøen, litt redd for å tråkke feil. 
Snøen gjorde at det var litt dårlig feste i bakker, men ellers veldig fint og tørt føre. Man kjenner jo at muskulaturen blir litt tregere i kulda. Og det er ikke tiden for de store anstrengelser for lungenes del pga kulda.
Alt i alt en fin tur på nesten 1 time. Løping i skogen på dette føret anbefales på det sterkeste. Det er godt å komme seg ut.
Har lagt ved litt bilder i dag for å illustrere hvor fint det var i skogen i dag :)))










Må jo trene armene litt også mens man løper ;))




















4 kommentarer:

  1. Takk for en fin løpetur i skogen i dag. Vi får gjøre det igjen selv om det blir mer snø på stiene...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er fint å løpe i skogen om vinteren og :))

      Slett
  2. Høres ut som en deilig tur:-). Og med eksamen unnagjort er det så vel fortjent som det kan få blitt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var så godt! Jeg er helt avhengig av å være ute! :)) Men syns det kan bli litt kaldt innomellom på vinteren så liker ikke de kaldeste dagene. Dvs lungene mine liker det ikke, blir astmatisk da. Så liker egentlig alle andre årstider godt bortsett fra de kaldeste vinterdagene på vinteren. Men elsker å være ute og må ut uansett :)))

      Slett