søndag 15. desember 2013

Avslutning av uke 50

Denne uka har jeg hatt ferie og jeg har hatt tid til alt jeg har hatt lyst til! 
Min yngste har hatt ferie sammen med meg hele uka, og jeg har fått mye kvalitetstid sammen med familien. 
Jeg har også fått god tid til å trene. Det har vært mye fint treningsvær og god temperatur ute :))
Jeg har trent litt etter innfallsmetoden, kjent litt på kroppen hva som har føltes best der og da. Treningen de siste ukene før eksamen, var ikke så effektiv og i tillegg gikk jeg opp noen få kilo i vekt da jeg holdt på å lese som verst. (Og spiste sjokolade og smågodt). 
Så nå må jeg bare komme litt tilbake på rett kjøl igjen.

Her er siste ukas løpetreninger: 
7.desember: Løping i skogen i nysnø - 7.29 km - 56:08 - 7:42 min/km 
9.desember: Løping på umåkt gangvei Nordlia 10.66 km - 1:07:09 - 6:18 min/km
11.desember: Løping hodelykttur Strandpromenaden 8.20 km - 53:02 - 6:28 min/km  
13.desember: Løping Nordlia t/r 10.05 km - 59:13 - 5:54 min/km - puls 138
15.desember: Løping i motbakke først - 10.09 km - 1:05:36 - 6:30 min/km
Tilsammen: 46,29 km
Jeg har også hatt noen spaserturer og en kort skitur, men tar ikke det med denne gangen

Også har jeg i kveld meldt meg på halvmaraton i Holmestrand 5.april - hjeeeelp, har ikke løpt såååå mange halvmaraton i min karriere og vet det er tøft og viktig å disponere riktig. Både gleder og gruer meg, men har ca 4 måneder å trene på. Det som er kjempebra med dette løpet er at det er lisensfritt, for Thomas Pinås har stått i mot Friidrettsforbundets krav om løpslisens. Alt overskudd går til Aktiv mot kreft! Jeg støtter dette :))

Bilder fra ukas treninger:
I dag oppe ved Dalborgen på en av Gjøviks høyder.
Skikkelig blåtime.

På vei opp til Dalborgen.

Lyktetur langs strandpromenaden

Lyktetur Strandpromenaden


Fint og tungt å løpe i nysnø :))








3 kommentarer:

  1. Flott uke med mye bra trening det der!! Moro å løpe halvmaraton - jeg skal løpe mitt andre halvmaraton i mars - det blir spennende! tenker at jeg må ha en plan frem mot da, men, seriøst: jeg bruker jo ikke å løpe ut fra et program! Så jeg tenkte jeg skulle bruke jula til å se på saken og se om jeg greier å klekke ut en plan. Jeg vet jo hva som skal til (sånn cirka) men det hadde vært moro å sett et program for halvmaraton for å få litt inspirasjon om ikke annet.... har du tenkte å bruke et program?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ble en fin uke det da :)) Når det gjelder program, lagde jeg meg et program for to år siden i fht at jeg skulle løpe hm for første gang i Jessheim Vintermaraton. Da lagde jeg en blanding av to programmer fra to løpebøker jeg har. Grete Waitz sin bok og en bok som heter den ultimate løpeguiden av blant annet Sally Edwards. Programmet jeg lagde hang jeg opp på kjøleskapet og var min "hellige bibel". Nå er det borte. Men jeg tenkte jeg skulle lage et nytt et fra de samme to bøkene. Det eneste jeg savnet litt på det gamle programmet mitt var hurtighetstrening noe som kan komme godt med til raskere distanser. Men det er ikke dumt å trene hurtighet og ha det i halvmaratonprogrammet heller sikkert.... Jeg tror jeg vil prøve å få med litt hurtighetstrening i programmet i tillegg. Jeg tenkte jeg skulle snekre sammen noe, ganske snart og da legg er jeg det ut.

      Slett
    2. Hvilken hm skal du være med på i slutten av mars, Silja? Er spent på hva du klekker ut :))

      Slett