søndag 16. februar 2014

Siste uka og garmin forerunner 620


Denne uka ble det greit med løping. 
Har ikke fått hatt Intervalltreninga mi, men litt fartslek etter eget innfall har det blitt. 
Så til uka skal det bli intervalltrening!!
Og i morgen begynner jeg med et bedre kosthold for å gå ned 5 kg og jeg skal ikke spise sjokolade, potetgull og godterier på minst 2 mnd. 

Ukas treninger ble som følger:

Feb 10, 2014  Running - 7.83 km - 48m:21s - 9.7 km/h - 6:10 min/km
Feb 12, 2014 langtur - Running - 17.72 km - 1h:48m:10s - 9.8 km/h - 6:06 min/km 
Feb 14, 2014 komfortsoneRunning - 10.10 km - 58m:05s - 10.4 km/h - 5:45 min/km
Feb 16, 2014 fartslek Running - 8.04 km - 45m:52s - 10.5 km/h - 5:42 min/km 
+ gåturer til jobb og litt styrketrening


I går var vi en tur i Oslo og besøkte familie og da dro jeg innom Løplabbet Strømmen på veien. Jeg har alltid sverget til Polar, men så leste jeg litt om Garmin forerunner 620 og ble veldig nysgjerrig. Siden jeg er en gadgetfreak ble det til at jeg kjøpte klokka og fikk kjempegod service. Som kondismedlem fikk jeg også 15% rabatt. 
På løpeturen jeg tok i dag prøvde jeg klokka. Og den svarer virkelig til forventningene. Jeg hadde stilt inn på forhånd hva jeg ville se i displayet og da valgte jeg puls, tempo, avstand og tid. Man kan velge mellom flere displayer slik som på andre pulsklokker. Det er touchskjerm og veldig enkelt og skifte til neste forhåndsinnstilte display. Jeg hadde tre forhåndsinnstilte display som jeg kunne skifte mellom, men syns det første var mest nyttig. Da jeg var ferdig med treninga, fikk jeg oppgitt hvor lang tid det burde gå til neste trening. Jeg fikk også oppgitt maxpuls og vo2 max. Dessuten fikk jeg oppgitt konkurransetidene mine på 5, 10, halvmaraton og maraton :))
Og det er sikkert masse andre fine ting som jeg ikke har satt meg inn i enda.
Turen var kjempetung i dag, da beina og kroppen kjentes tung ut.

Ny klokke er moro :))

Fra dagens tungebein-tur

Etter dagens tur fikk jeg oppgitt disse konkurransetider. Da ligger jeg dårligere an enn i fjor, men får satse på at det ordner seg for snille jenter... Hehe...

Og har ikke jeg fin utsikt når jeg løper?







8 kommentarer:

  1. Slitan med ny klokke, den ser stilig ut ! :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Gleder meg til å bruke den :))

      Slett
    2. Det er masse finesser på klokka. Løpsdynamikk: den regner ut gjennomsnittsskrittlengde òg gj.snitt bakkekontakt. Glemte jo skrive at det er innebygd GPS i den, men det er jo opplagt. I dag på Intervalltreninga ble konkurransetidene bedre også. I tillegg får man beregnet vo2 og hvor lang tid man bør vente til neste trening. I dag stod det 23 timer på meg, men jeg tenkte nå allikevel å ta en skitur i morgen. Da har jeg nemlig fri :))

      Slett
  2. Good stuff. Wish I could afford one too!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjempefin klokke! Er så fornøyd og finner stadig utnoe ting. Har helt glemt å skrive at det er touch - skjerm som er veldig bra :))

      Slett
  3. Hei Ingunn. I dag var jeg ute å løp i Gjøvik, for første gang på en stund. Ser at du også holder til her =) Har du noen fine "runder" å anbefale? Jeg sitter nå, og er centimetre fra å klikke på bestill knappen i løplabbet sin nettbutikk. vil så gjerne ha en Garmin FR 620.. Men så var det denne prisen da. Har i dag en Polar RCX3, som er 1,5 år gammel. Bør jeg oppgradere?? Gode tips og råd mottas med takk =)

    Løpehilsen
    Dag Morten

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg løper mye rundt omkring på Gjøvik og utover i Nordlia og noen ganger også over høgda på diverse veier. Jeg vet ikke hvor du liker best å løpe, er det asfalt eller terreng? Og hvor langt pleier du å løpe? Kan anbefale flere runder jeg, men kommer an på hvor langt du vil ha.
      Når det gjelder garmin 620, syns jeg jo den virker som en veldig bra klokke. Polar Rcx3 er også en bra løpeklokke, selv har jeg rcx5 som jeg brukte i 1 1/2 år før jeg kjøpte denne. Var fornøyd med den og, men da måtte jeg jo ha med meg GPS på armen. På 620 er den innebygd i klokka og 620 virker som en mye enklere klokke bruksmessig. Og å overføre treninger går trådløst til garmin connect via telefonen eller du kan velge å bruke USB-kabel og overføre til garmin connect derfra. Hvis man skal kommunisere med andre på garmin connect er det best å bruke pc. Også dersom du skal overføre treningen til endomondo eller strava el. Men ellers ser du veldig fint treningsresultatet på tlf også med puls, motbakker, cadence osv. Jeg er kjempefornøyd og har tenkt til å selge Polaren min, og regner med at den er lettsolgt. Jeg fikk et tips fra Løplabbet hvis jeg lurte på noe om 620. Da kunne jeg gå inn å lese på dcrainmakers blogg og product review på 620

      Slett
    2. Oi, jeg trykket publiser, hehe. Men han rainmaker-fyren har skrevet en kjempebra produktrapport på den. Og hvis du er i tvil om du skal kjøpe, kan det være lurt å lese det han skriver :))

      Slett