tirsdag 17. september 2013

Intervalltrening med Løplabbet Trondheim

I dag fikk jeg endelig vært med på treninga til Løplabbet i Trondheim. Jeg har prøvd flere ganger å få det til i vinter som var, men det passet aldri for meg.
Det var oppmøte utenfor butikken i Kjøpmannsgata kl 18 og jeg måtte løpe dit for å rekke det fra leiligheten vår på Øya, for klokka gikk plutselig så fort på slutten hjemme. Men jeg rakk det. Det stod kanskje 8 mennesker og ventet inkludert han som ledet treningen. Hilste på noen, men husker ingen navn.
Vi løp til Øya og stadion der og startet først med 4 ganger stigningsløp over 100m. Deretter var det 5x3 min med intervalltrening. De andre var jo mye raskere enn meg, men så var det mest menn eller yngre damer. Jeg klarte å holde en fart på litt under 5 min pr km. De første 3 min gikk raskest og de siste gikk saktere. Huff... det burde være motsatt. Og så var det jogging tilbake til butikken. Og deretter tilbake til Øya. Det ble en fin intervalløkt og det var jo så hyggelig å løpe sammen med andre og skravle litt :-) Og alle var så inkluderende! Blir garantert med neste tirsdag og :-)
Blir ikke bortskjemt med å løpe sammen med andre på Gjøvik, så hvis noen fra Gjøvik leser dette og ønsker seg løpepartner så rop ut da!! 

Da er det 4 dager igjen til Oslomaratons 10 for Grethe og jeg føler meg ikke klar i år. Men skal gi alt jeg kan, så får vi se om jeg kommer under 50 min. Det er uansett utrolig moro å løpe i konkurranse for man får så mye gratis når man løper med andre. For ikke å snakke om publikum og alt som skjer rundt løypa.  Jeg gleder meg!!!! 
Her er resten av ukas treninger, både gå og løpetreninger:




4 kommentarer:

  1. Masse lykke til ;-) tvi tvi for sub-50; jeg har troa ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) så bra at noen har troa på at jeg skal klare det :-) er usikker selv, men mye av dette sitter jo i hodet. Jeg kan klare det bør jeg tenke! :-))

      Slett
  2. Å.. er det Løplabbet-gjengen som løper der på tirsdager... Jeg er på friidrettstrening med min sønn og står på indre bane og har sett løperne hver uke. Kjente forresten igjen en del av dem i TM da jeg stod løypevakt øverst i bakken ned til Marinen.
    Mvh. TM-løypelegger Bjørn ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bjørn fra Land. Så moro at du har sett dem. Det var som sagt første gang jeg var med, men det er hyggelig å trene med andre. Sleng deg med da vel....mens sønnen din trener :-)

      Slett