lørdag 25. mai 2013

25.mai og 1 uke til halvmaraton på Valdresflya

I dag ble det oppvarming og deretter 9 km i konkurransefart (forsøk på i alle fall) på gangveien ut mot Nordlia og tilbake. Og til slutt nedjogging.
Gangveien ut mot Nordlia er ganske flat, men har svak stigning utover og da blir det lett nedover tilbake mot Gjøvik. Fin løype å måle form i. 
Tenkte det var greit å prøve ut konkurransefarten og ikke løpe for langt i dag, siden jeg om 1 uke skal løpe halvmaraton. Klarer jeg å komme under 1.50 da?

Jeg er veldig spent, men håper ikke lungene begynner å streike som i fjor. Da skulle jeg egentlig være i ganske god form, men jeg fikk så vondt i lungene samt at de føltes "stive" og jeg følte meg tungpusten. Legen min mente jeg hadde treningsastma, så jeg begynte med astmamedisin ved behov. I tillegg kan det hende jeg hadde en luftveisinfeksjon, men følte meg ikke dårlig ellers i kroppen....
Tiden ble akkurat under 2 timer da....

Litt av løperuta mi i dag.



Og her er den fine utsikten utover Mjøsa som jeg har på denne løperuta:



De siste dagers trening
14 km gange (til og fra jobb)  
20km sykling
10,7 km løping i dag
7,3 km løping i skikkelig øsepøseregn på onsdag. Motbakker og litt annet. Kunne vri opp klærne da jeg kom hjem. Jeg har hatt lite tid til løpetrening denne uka, har jeg ubevisst begynt å trappe ned foran halvmaraton neste lørdag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar