onsdag 1. mai 2013

1.mai

Fint med en fridag til løping, studier og familie.
Løpingen i dag gikk fint.. Begynte litt rolig og tenkte å ta det rolig, for jeg kjenner fortsatt litt til Sentrumsløpet i beina.
Har en strekk i venstre hamstringsmuskel som er litt vond til og fra. Den har egentlig holdt seg ganske grei i vinter, men kjente at den begynte å si fra litt før Sentrumsløpet. Ofte syns jeg det pleier å hjelpe å tøye den ut skikkelig etter hver trening, men det er lett å glemme.

Løpeturen gikk utover i Nordlia, og jeg møtte på tre hyggelige løpere som smilte og hilste. Det er sjeldent jeg møter på løpere rundtomkring her, men møter flere nå enn i fjor for eksempel. Så selv her på Gjøvik kan det virke som det har blitt flere løpere. Det er bra :-)
Hadde vært moro og hatt noen å trene sammen med også, for da kan man pushe hverandre litt.

Bakkene oppover mot Nordlia gikk mye bedre enn forventet. Jeg pleier å synes at de er ganske harde. Spesielt den første bakken før grendehuset, men det kjentes veldig bra ut i dag. Ikke har jeg brukt noe astmamedisin heller før trening.

Jeg er nødt til å få noen flere litt lengre turer i bena snart. Tiden går fort til halvmaraton på flya 1.juni. Og etter den er det en uke i Trondhjem igjen.

Det var Mjøsa rundt i dag. Det er alltid slik 1.mai. Da kjører folk rundt Mjøsa med veteranbiler og mc, så det var virkelig mye fine biler og mc'er å se på. Så jeg glemte helt å bli sliten.
Turen ble på 11.26 km i flg Polar og tiden ble 1.04.34.

Løp også en tur på mandagen, kan vel kalles en restitusjonstur etter Sentrumsløpet.
Den var på 8.83km og 50.54 min.
Her er et bilde fra Mjøsa rundt:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar