lørdag 27. april 2013

Sentrumsløpet 27. april 2013

Dagen for Sentrumsløpet kom med blå himmel og nydelig vær. Det kunne jo ikke vært bedre.
Det er utrolig fint at løpet begynner så sent som kl 15, for da slipper man å stå opp så altfor tidlig og stresse avgårde for å rekke det. Nå tok vi oss god tid hjemme og spiste en fin frokost, og enda hadde vi bra med tid. Ved 11-tiden pakket vi på bilen, og reiste mot Oslo.

Jeg var spent, men tenkte at formen ikke var helt inne for å sette ny pers.
Årets første løp er jo nettopp det, og man har ikke riktig kommet ordentlig ut av vinterdvalen enda. Og særlig denne vinteren var lang, og treninga har jeg ofte måttet ta litt rolig pga kulde og treningsastma.

Jeg varmet opp og kjente meg egentlig litt shaky i bena uten å skjønne helt hvorfor. Var jo litt spent, men ikke overnervøs. Hadde full kontroll over nervene.
Så var det klart for å stille seg opp i puljene. Stemningen var veldig god! Jeg gledet meg til å komme i gang!

Jeg grudde meg litt til det første partiet, opp Karl Johansgate forbi slottet, og den var litt tøff men syns det gikk mye bedre enn forventet. Det er jo så gøy å løpe sammen med mange andre!
Jeg var livredd for at jeg skulle åpne for hardt, for det har jeg gjort mang en gang på en konkurranse og fått melkesyre opp til halsen. Da blir opplevelsen vond.

Selvom jeg åpnet ganske hardt til meg å være, lot melkesyren vente på seg. Det gikk så fint gjennom hele løypa. Jeg elsker slike kuperte løyper med variasjon!
Og det var så masse publikum ute i løypa hele veien som heiet og var god motivasjon for å kjøre på. Ååååh jeg hadde så fin opplevelse og løp inn til ny pers!
Det var moro!
Og ikke nok med det: Jeg avsluttet med negativ splitt! Det var vel ikke verst?

Tiden endte opp på 50.32 (og en bedring av PB fra Oslomaraton i fjor på 28 sekunder), og det uten at jeg trodde at jeg skulle være i form til det i år.

De første 5km: 25.20 Fart: 5.04 min/km 11.84 km/t
De siste 5km: 25.12 Fart: 5.03 min/km 11.91 km/t

Bildet under er fra puljeoppstillinga rett før start. Tatt av Terje Grewe Norberg




Også et bilde på slutten av løpet. Det er meg til høyre for mannen i blått med solbriller:





Og et bilde før løpet:



1 kommentar:

  1. Jeg har visst mer dro på deg enn deg.... Jeg synes du er flink jeg.

    SvarSlett