lørdag 6. april 2013

6.april 2013

I dag var planen motbakker og jeg grudde meg litt, for jeg hadde en liten motbakketur på torsdagen som rett og slett ikke gav noen god følelse. Hadde da svært tunge, trøtte bein og lunger som ikke spilte på lag. Skulle tro jeg ikke hadde kondis i det hele tatt, jeg som løper 3-4 og noen ganger 5 dager hver uke. Hvordan kan formen variere så veldig fra dag til dag da?
Ja, ja, det var i alle fall bakgrunnen for at jeg grudde meg litt i dag.
Vindingstadbakken opp til Vind skulle forseres og planen var å løpe hele veien uten å stoppe :-)
Jeg måtte ta noen forholdsvis flate sideveier for å få "hvilt ut" litt og for ikke å bryte løftet om å løpe hele veien, og det gikk faktisk helt til topps oppe ved Dalborgen. På runden der begynte det etter hvert å gå nedover igjen. Endomondo stoppet på veien så jeg fikk ikke målt høydemetrene (grrr), for Polar sin GPS måler ikke høydeforskjeller, noe som er litt kjedelig.
Jeg løp som jeg hadde lovt meg selv hele veien, både opp og ned, og det ble 13.22km i flg Polar. Og denne gangen følte jeg at jeg kunne løpt lenger også. Da går det riktig vei mot Fjelleventyret da. Sjekket endomondo på en tidligere tur oppi der og da var det 420moh, noe som vil si 260 høydemetre tilsammen.
Tenkte jeg skulle legge til et bilde, men nå må jeg gå på jobb! Kveldsvakt i dag.

Det første bildet viser Vindingstadbakken mot slutten der den ikke er så bratt lenger.

Det andre bildet er meg som prøver fat-bike etter løpeturen. Mannen min prøvesyklet en fatbike i helga, og jeg fikk også prøve en tur. Veldig uvant å sykle på, men virket veldig stabil pga de grove dekkene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar