torsdag 11. april 2013

11.april 2013 - 2 uker igjen til Sentrumsløpet

Ja, jeg meldte meg på Sentrumsløpet....og kjenner litt nervøsitet....
Hvordan skal det gå da?
I fjor hadde jeg ikke toppformen inne til den dagen, og det føles ikke som jeg er der nå heller. Har vært en lang og kald vinter som har slitt hardt på treningsastmaen i tillegg til en luftveisinfeksjon som satte meg litt ute av spill et par-tre uker. Og når man ikke får trent et par-tre uker merkes det fort både på kondisjon og muskler. Den kalde vinteren har gjort sitt til at jeg ikke har fått trent slik jeg vil heller, for jeg trener bare ute! Nok syting, det går som det går uansett :-)

Sentrumsløpet var kjempegøy å være med på i fjor. Masse publikum langs løypa som heiet og motiverte. Utrolig morsomt! Og det er noe med det å løpe sammen med andre i konkurranse, det gir litt ekstra motivasjon og styrke! Andre som har merket det?

Uka før Sentrumsløpet skal jeg til Trondhjem for teori på NTNU, og kommer hjem med toget fredag kveld i 22.30- tiden. Da blir det rett i seng og tidlig opp lørdag for å reise til Oslo, så litt stress blir det, men satser på at det går bra. Sove kan man gjøre når man blir gammel :-)

Ellers går dagene med til praksis, skrive oppgave og familie. Og innimellom der skal det trenes.

I går ble det motbakker igjen, da jeg har en egen forkjærlighet for det. Det er mye motbakker her i Gjøvik hvis man vil. Etter motbakkene, fant jeg en skiløype å løpe i. Der var det fint, men litt glatt innimellom. Og så bar det utfor hjem igjen. Føler at kondisjonen begynner å bli grei i motbakkene. Tror det går en smule raskere enn da jeg startet, men pusten høres nok ut som en hvalross... :-)

Tips til deg som vil raskt i form: Motbakker er bra!! Begynn med å gå, deretter mer og mer løping. Til slutt kan du løpe hele veien!

Her er bilder fra løpinga i skiløypa i dag :-) Ligger fortsatt myyyyye snø her enda.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar