tirsdag 29. april 2014

Starting av løpegruppe

Da har jeg endelig fått planlagt og satt i gang forberedelsene til en løpegruppe på jobb, to år etter at jeg etterlyste det i bedriftsidrettslaget. 
Det er i første omgang snakk om intervalltreninger en gang i uka, så får vi se om det blir mer etter hvert. Bakgrunnen for å velge intervalltreninger, er fordi det er de som er tyngst å komme gjennom alene. Og når man er flere, gir man gjerne litt ekstra.

Det startet med at jeg fikk hjelp av noen i administrasjonen som foreslo å legge ut et innlegg om løpegruppe i internavisa. 
Jeg fikk noen svar på mail, og noen har sagt direkte til meg at de vil være med. 
En meldte seg også til å lede gruppa sammen med meg, siden jeg etterlyste noen som kunne gjøre det også. Han fortalte meg at han ledet løpegruppa på sykehuset tidligere. Så det var kjempefint, siden jeg ikke har noen stor erfaring med å lede løpegrupper fra før. 
 
Så nå har vi blitt enige om tidspunkt og sted, og nå er det bare å informere de andre om dette og første trening. Tenkte å veksle litt på å ha bakkeintervaller og stadionintervaller. 
Og hvis noen har tips til intervalltreninger for gruppe, er det hyggelig med innspill.

Dette er kjempespennende! Jeg gleder meg :))
.

2 kommentarer:

  1. Kult Ingunn! Lykke til, er sikker på at dere får til dette sammen:-)

    Du finner alltid inspirasjon på www.treningscamp.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Siri! Skal gå inn på treningscamp.com og hente inspirasjon :))

      Slett