onsdag 19. mars 2014

Hos fysio igjen


"If you train your mind for running, everything else will be easy" Amby Burfoot

Da har jeg igjen vært hos fysioterapeuten. 
Etter trykkbølgebehandlingen sist, var det numment og bedøvet i et par dager. Når følelsen kom tilbake igjen, var det vondere i akillessenen og hælen igjen. Så da sa fysio at vi ikke skulle gjøre det igjen.

Status: I dag sa han at det fortsatt var hevelse og rødhet rundt akilles-senen. Det er fortsatt vondt når jeg går og når noen trykker der. 

Han har hele tiden sagt og sa igjen i dag at akillessenebetennelse pleier å ta tid og man vet ikke egentlig hvilken behandling som gjør dette så kortvarig som mulig og hva som passer den enkelte. 

De dagene jeg har vært i aktivitet, syns jeg at jeg merker bedring. Kanskje ikke rett etterpå, men dagen etter kjennes det bedre ut. Dette er positivt tenker jeg. Så da fortsetter jeg med det. 

Jeg ble tapet på nytt i dag. Rosa tape :-)
Jeg fikk med noen såler til utprøving. 
Og han sa jeg fortsatt vil ha nytte av is. 

Dessuten gav han meg ikke løpeforbud denne gangen, men han sa jeg bør avstå fra aktivitet som fremprovoserer smerte, og det vil jo si løping siden det var det som i første omgang gjorde dette.
Ved gange er det ikke så vondt som når jeg prøver å løpe, så jeg vil fortsette å gå til jobben. 

Også..... Hvem vet? Sånn helt plutselig skal jeg nok prøve å løpe meg en aldri så liten tur......
Og det gleder jeg meg til! Og sånn i mellomtiden kan det gjerne snø så masse det bare vil. Bare det smelter fort igjen.... ;-)

Ny time hos fysio neste onsdag :)



Bilde nedenfor er fra oppdagelsesferd i skogen i går (før snøen dukket opp igjen).
Da jeg plumpa nedi en vårkåt bekk og fikk iset ned akillesen ganske bra :)
Tankene gikk tilbake til debuten min i Råskinnet (som selvfølgelig var en mye kaldere og våtere, men skikkelig deilig adrenalinkick-opplevelse)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar