lørdag 20. juli 2013

Hjemme igjen


I dag har jeg vært ute og løpt en rolig tur. 
Det var i alle fall det som var meningen. 
Gjennomsnittspulsen lå på 144, og det pleier å føles greit, men ikke i dag. Det har ikke føltes greit i ferien i det hele tatt egentlig. Beina har vært ganske tunge og pusten føles likedan.
Og jeg vet hvorfor. Kosten har vært skikkelig dårlig i ferien, med mye snacks og godterier/sjokolade ved siden av et vanlig kosthold. Og jeg vet at kosten spiller veldig mye inn på løpeformen. 
F.eks gjør både sukker og salt til at jeg binder mye væske i kroppen, og det føles nesten som den væsken også påvirker pusten på et vis.
Jeg er veldig glad i god mat, men alle ferier er også preget av søtsaker, is og snacks. Når ferien er over, blir det en slutt på dette! Jeg gleder meg egentlig til den dagen.

Jeg bestilte løpeskjørt da jeg var på hytta, og da jeg kom hjem i går, lå det i postkassa. 
Det måtte prøves da jeg skulle ut og løpe i dag. 
Det var blitt 24 grader da jeg dro ut ved 10-11-tiden, og jeg var glad jeg hadde på meg lite. Løpeskjørtet var meget behagelig å løpe i, og jeg følte meg veldig fin og feminin med det fine skjørtet på. Det eneste som var litt kjedelig var at buksen under skjørtet gled opp hele tiden, men det kan kanskje komme av at jeg hadde kjøpt litt for stor størrelse? Kommer ikke til å bytte det inn når jeg allerede har brukt det og jeg syns som sagt at det var veldig behagelig å løpe med.
Men jeg kommer til å bestille enda et til så jeg har litt flere å variere med.

Den siste ukens treningsøkter: 


Meg med det nye løpeskjørtet (og nye mizuno trailrunningsko):








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar