torsdag 21. mars 2013

Vår i lufta

Da har jeg hatt fri i dag, og planen var å dra ut å løpe etter å ha jobbet med anatomioppgaven.
Jeg gledet meg skikkelig, for det så veldig vårlig ut ute med deilig solskinn og helt blå himmel.
Jeg kom meg da ut etter hvert og det var like godt som det så ut der ute.
Mye snøsmelting på gang og det liker jeg, selvom det er blitt kaldt igjen nå som sola er gått ned.
Beina kjentes ok ut, men jeg er ikke der jeg vil være enda, så noen løpekonkurranser er uaktuelt enda! Men nå kan det bare gå en vei, og det er oppover!
I dag løp jeg 8,74km i flg Polar på 49.19. Det er en gjennomsnittspace på 5.39min/km. Også hadde jeg litt styrketrening etterpå. Mens jeg bodde i Trondheim (jan-feb), gikk jeg regelmessig på organisert styrketrening av kjernemuskulatur ved siden av løpinga, og jeg kjenner at kroppen virkelig har nytte av det. Prøver å være flink her hjemme også, men det blir ikke helt det samme. Skjerpings her!!

Neste trening blir å gå fram og tilbake til jobb i morgen  (litt over 4 km en vei).  Begynner å løpe til og fra når det ikke er -10 om morgenen lenger. Trenger ikke trigge treningsastmaen mer enn nødvendig.
Leker litt med tanken på å være med på Råskinnet 4.mai. Skal tenke litt mer på det :o)

Over til noe som ikke omhandler trening: Jeg syns det er vanskelig å lage en bra utforming på bloggen. Så jeg sitter og forandrer på den hele tiden uten egentlig å få noe ok ut av det. Hvis jeg vil ha faner med f.eks resultater fra tidligere løp med, hvordan gjør jeg det da? Er det noen som kan forklare det?

Her er dagens trening:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar