onsdag 20. mars 2013

Ut på tur, aldri sur

Da er jeg i gang med mitt første blogginnlegg noensinne! Trodde ikke jeg kom til å begynne å blogge, men så fant jeg ut at det kunne være fint å skrive en slags treningsdagbok både for min egen del, men det er også moro hvis jeg kan motivere andre med det jeg skriver.

Nå har jeg vært ute på en løpetur på is og snø for n'te gang. Det var -5 i dag så ikke altfor kaldt. Men må si at jeg begynner å bli lei av denne vedvarende kulda. Trodde det snart skulle bli vår, men den gang ei! Jeg har lyst til å løpe med mine nyinnkjøpte løpesko på bare veier eller på skogsstier.
Ikke på den harde ulente isen med piggsko.
Men tilbake til turen i dag: det gikk forsåvidt ganske greit, beina kjentes fine ut. Løp 11.78km i flg Polar, så det er den lengste turen jeg har hatt på lenge der jeg har løpt hele tiden. Pga luftveisinfeksjoner i vinter og astma som følge av kulda har jeg tatt litt løpefri i 2-3 uker for å avlaste luftveiene og bli helt frisk. Så startet på igjen for 3 uker siden, kunne nesten ikke vente! Man tror man taper mye kondisjon når man tar seg en pause, men kan hende kroppen har litt godt av det og.
Heldigvis kommer kondisjonen ganske raskt tilbake igjen (er bare å ta noen dager med motbakketreninger det).
Har planlagt å løpe halvmaraton på Fjelleventyret den 1.juni, så jeg er nødt til å komme i gang med langturer igjen nå!! Men begynner litt forsiktig så jeg unngår skader. Så får jeg øke forsiktig fra 12km og oppover på langturer. Ha lyst til å komme inn på rundt 1.50 i år på halvmaraton, men det vet jeg ikke om jeg får til altså. I fjor da jeg løp samme løpet, hadde jeg skikkelig problemer med pusten. Jeg ble ganske tett og hadde ikke da noen astmamedisin med meg, for hadde ikke fått stilt noen diagnose. Jeg løp da inn på 1.59.57, og kom for første gang under to timer (såvidt...). Men i år har jeg veldig lyst til å klare å få en enda bedre tid, men vet ikke om jeg får det til, da jeg holder på med en videreutdanning som krever en del tid. Men jeg må jo få trent ellers blir jeg gaaaal!! Hvis det ikke blir ny pers i år, SKAL det gå til neste år!!

Her er dagens trening:

Ønsker alle en fin og meningsfylt treningsuke! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar